Paikallisuutiset

Kahdenlaisia huijausviestejä OP Ryhmän nimissä

Älä koskaan kirjaudu verkkopankkiin sähköpostitse saamasi linkin kautta. Huijausviestit saattavat näyttää OP:n omilta, luottamuksellisilta sähköposteilta.

Nyt on ollut liikkeellä on kahdenlaisia huijausviestejä OP Ryhmän nimissä. Huijausviesteissä voidaan väittää, että asiakkaan tili pitäisi todentaa, ja viestit saattavat näyttää OP:n omilta, luottamuksellisilta sähköposteilta.

Toisenlaisissa huijausviesteissä väitetään, että uusi laite on linkitetty matkapuhelimeen, ja pyydetään reagoimaan, jos se ei ollut asiakas itse.

– Molemmissa huijausviesteissä oleva linkki voi ohjata op.fi-palvelua muistuttavalle huijaussivustolle, jossa kysytään esimerkiksi verkkopankkitunnuksia ja salasanaa. Huijaussivustolla saatetaan kalastella myös korttitietoja tai muiden pankkien verkkopankkitunnuksia. Viestiä on lähetetty muillekin kuin OP:n asiakkaille, eivätkä viestin lähettäjät tiedä, ovatko viestien saajat OP:n asiakkaita vai jonkin toisen pankin asiakkaita, tiedottaa OP Ryhmä

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Pankkiryhmä neuvoo, että älä koskaan kirjaudu verkkopankkiin sähköpostitse tai tekstiviestitse saamasi linkin kautta.

– Älä koskaan luovuta tunnuksiasi kenellekään – edes pankki tai viranomaiset eivät koskaan pyydä luovuttamaan tunnuksiasi tekstiviestillä, puhelimitse tai sähköpostin välityksellä. Epäselvissä tilanteissa ole aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme. Älä koskaan asenna laitteellesi mitään ohjelmaa, jos asennuksen kehottaa tekemään joku, jonka yhteydenottoa et ole odottanut, neuvoo OP Ryhmä.

Aiheesta ohjeineen lisää pankin nettisivustolla.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä