Paikallisuutiset

Kuhmolaisen lukijat ovat löytäneet hyvin digitaalisten sisältöjen pariin. Kuva: Roosa Pirinen

Kuhmolaisen tavoittavuus on kasvanut neljänneksi eniten

Kuhmolainen tavoittaa viikoittain lähes 20 000 lukijaa, mikä selviää tuoreimmasta Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT).

Kuhmolaisen kokonaistavoittavuus on kasvanut viime vuodesta 46 prosenttia. Kasvu on KMT:n mukaan koko Suomen paikallislehdistä neljänneksi suurin.

Digitaalisen sisällön tavoittavuus on kasvanut vieläkin enemmän ja näyttää siltä, että Kuhmolaisen lukijat on löytäneet erinomaisesti digitaalisten sisältöjen pariin. Kokonaistavoittavuudesta 62 prosenttia kuluttaa vain digisisältöjä. Luvut ovat vertailukelpoisia edelliseen vuoteen.

Kuhmolaisen kokonaistavoittavuus, joka sisältää sekä painetun että digilehden lukijat, on 19 800. Painetun lehden tavoittavuus on 7500 ja pelkän digin 19 300. Kuhmolaisen parissa lukijat viihtyvät varsin pitkään, sillä lukuaika on 36 minuuttia. Esimerkiksi Ylä-Kainuu -lehdellä se on 17 ja Sotkamo-lehdellä 18 minuuttia.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

KMT raportin mukaan kokonaistavoittavuus kertoo totuudenmukaisimmin nykypäivän lukijan lukemisen tavoista. Tutkimus tehdään puhelinkyselyiden ja digitaalisten kävijämäärien perusteella.

edit. 20.9.2024 klo 10:10 korjattu otsikkoon ja tekstiin, että Kuhmolainen on kasvattanut tavoittavuuttaan neljänneksi, ei kolmanneksi eniten Suomen paikallislehdistä.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä